Cover van het boek MATCHDAY! van Paul Baaijens. Een voetbalboek die gaat over de zoekreis naar het Engelse voetbal in zijn puurste vorm.

In het voetbalboek Matchday! gaat de schrijver Paul Baaijens opzoek naar het pure Engelse voetbal. Een van de beste steden om het pure voetbal te beleven is uiteraard de voetbalhoofdstad van de wereld, Londen. De schrijver verteld over zijn verschillende avonturen die hij heeft meegemaakt tijdens zijn vele bezoeken aan de Engelse hoofdstad. Via schimmige fora komt hij in contact met locals en echte supporters van de voetbalclubs uit Londen. Door met de online ontmoette supporters af te spreken komt hij in aanraking met Engels voetbal hoe wij het graag zien, in zijn puurste vorm.

In de verschillende korte verhalen die gebundeld zijn per voetbalclub verteld hij al zijn belevenissen in de levendige voetbalstad Londen. Vooral verhalen over wedstrijden, pubs en het nachtleven die de schrijver tijdens zijn vele voetbalreizen naar Londen meemaakt komen uitgebreid aanbod. . Doordat hij veel contact zoekt met échte supporters neemt de schrijver je mee in een perfecte Engelse Matchday!

Inhoud voetbalboek

De schrijver van het voetbalboek Matchday! maakt goed gebruikt van korte verhalen. Hierdoor maakt de schrijver het voetbalboek goed behapbaar en leest het makkelijk weg. Van verhalen over luid gezang in Pubs & kroegen tot de opkomst van Modern Football en wat dat betekent voor de lokale Londense voetbalsupporter. De afwisseling in de onderwerpen van de vele verhalen per voetbalclub maakt het boek erg interessant!

Door het lezen van het voetbalboek Matchday! kregen wij direct zin om onze koffers te pakken en weer eens een voetbalreis naar Londen te maken. Hoe de schrijver zijn verschillende ervaringen verwoord maakt het verhaal levendig en voelt het net alsof je naast hem in een Londense pub staat. Je merkt aan alles dat Paul Baaijens een voetballiefhebber pur sang is.

Modernisering in het Engelse Voetbal

In het boek komt er ook een keerzijde en een verandering in het Engelse voetbal aan het licht. De schrijver reist door de jaren heen meerdere malen af naar verschillende voetbalclubs in Londen. Hij vergelijkt zijn voetbalreizen met de reizen die hij ervoor heeft gemaakt. Hierdoor komt erachter dat er van alles veranderd door de modernisering van het voetbal. Je komt er samen met de schrijver van het voetbalboek achter wat deze modernisering betekend voor de fans, sfeer en de voetbalstadions in de stad Londen. Zoals je al kunt raden zijn dit geen positieve veranderingen. Het doet soms pijn om te zien en voor ons om te lezen hoe de sfeer bij een voetbalclub binnen enkele jaren zo drastisch kan veranderen.

Voetbalboek Matchday een echte aanrader!

Wij kunnen het voetbalboek Matchday! meer dan aanraden en is perfect als cadeau voor een voetballiefhebber. Het voetbalboek geeft inspiratie voor voetbalreizen en informeert je over de verschillende voetbalclubs in Londen. Doordat hij zijn beleving zo haarfijn deelt met ons als lezer word je in de korte verhalen en de voetbalclub gezogen. Je blijft de makkelijk behapbare stukjes maar weglezen.

Doordat dit een perfect voetbalboek voor op vakantie of voetbalboek als cadeau is kun je hem hieronder aanschaffen. Via Bol.com is hij gemakkelijk te bestellen en waarschijnlijk morgen al bij je thuis geleverd! Wanneer ga jij dit voetbalboek lezen?